Filomena / Philomena


Premjera: Lapkričio 1, 2013Philomena
Premjera Lietuvoje: Kovo 28, 2014
Kino platintojas: Theatrical Film Distribution, UAB
Indeksas: N7
Trukmė: 98 min.
Žanras: Drama, komedija
Šalis: Didžioji Britanija, JAV, Prancūzija
Režisavo: Stephen Frears
Vaidina: Judi Dench, Steve Coogan, Sophie Kennedy Clark, Mare Winningham, Barbara Jefford

IMDB – 7.7/10
RottenTomatoes – 92/100
Metacritic – 76/100

Filmo biudžetas – 12 000 000 $

Filmo pajamos – 97 098 768 $

Siužetas

Nesėkmingą gyvenimo laikotarpį patiriantis žurnalistas Martinas atsitiktinai išgirstą istoriją apie moterį vardu Filomena. Šiai moteriai labai nepasisekė- dar būdama paauglė ji pastojo,bet baisiausia yra tai, kad vienuolynas, kuriame ji gyveno atskyrė naujagimį jos sūnų nuo motinos. Nuo to laiko ji taip ir nebuvo nieko girdėjusi apie savo sūnų ištisus dešimtmečius. Po ilgų dvejonių Martinas ryžtasi imtis šios istorijos. Šios Filomenos sūnaus paieškos atskleis ne tik jos sūnaus, bet ir šių dviejų žmonių gyvenimo istorijas.

Buvaukine.lt sako:

„Vaiko paieškos“

Britų režisierius Stephenas Frearsas, dukart nominuotas JAV Kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimui už geriausią režisūrą, labiausiai žinomas plačiam kino žinovų būriui iš biografinės dramos apie Anglijos monarchę Elžbietą II-ąją juostoje „Karalienė“, pristato dar vieną, keturiems Oskarams nominuotą dramą su komedijos elementais, paremtą 2009 metais išleista Martino Sixsmitho bestseleriu tapusia knyga „Dingęs Filomenos Li vaikas“.

Britų kino kūrėjas kviečia atsidurti tikrų įvykių sūkuryje, kuriuose žiūrovas su pagrindiniais juostos veikėjais bandys rasti atsakymus į penkis dešimtmečius kamuojantį vienos moters klausimą – kur yra jos vaikas?

Apie ką mes čia…

Buvęs BBC žinių vedėjas ir žurnalistas Martinas Siksmitas imasi vienos painios bylos. Jo pagalbos paprašo vienos pagyvenusios moters dukra, kuri kartu su mama papasakoja jam visą kraupią, prieš penkis dešimtmečius nutikusią istoriją. Kartu su moterimi vyras išsiruošia į ilgą kelionę tam, kad atrastų jos seniai pradingusį sūnų.

Kūrinio vidus

Pasižiūrėjus naujausią Stepheno Frearso juostą galima drąsiai sakyti, jog čia yra vienas geresnių režisieriaus pasirodymų kine. Paskutiniai jo darbai vertė jausti tikrą diskomfortą, nes dėl blogų scenarijų kino kūrėjo talentas buvo slopinamas nuo „Karalienės“ iki šios juostos pasirodymo. Ačiū Dievui, kad atsirado puiki scenaristų komanda, tarp kurių ir pagrindinis filmo aktorius Stevas Cooganas. Jis savo šmaikščiu požiūriu į bet kokią situaciją sugebėjo išgauti labai pozityvų ir ne banalų efektą iš ne itin optimistiškai nuteikiančios knygos.

Istorija prasideda labai įdomiai. Pristatomas dviejų pagrindinių veikėjų gyvenimo būdas. Abu jie suvaržyti gyvenimo, tačiau pilni optimizmo, kuriuo užpildo savo gyvenimo nesėkmes. Su tokiu veikėjų pristatymu galima suprasti, jog scenaristų būrys norėjo parodyti tiek vieno, tiek kito herojaus dalią ir jų užsibrėžtus gyvenimo tikslus. Visas veiksmas atrodo puikiai sudėliotas iki mažiausių smulkmenų. Yra istorija ir jos pamatas, yra vaizdžiai atpasakoti penkiasdešimties metų senumo įvykiai, tačiau, kaip bebūtų, didžiausias dėmesys skiriamas būtent personažų gilumui, o fone išlieka tik mažytė pagrindinės istorijos dalis. Dramatiškas vaizdas, tačiau toks pamokantis ir kartu šviesus. Visą niūresnę aplinką gelbėja ir kokybiškai į turinį įterpti juokeliai bei visai šmaikščios situacijos. Tos situacijos labiausiai skirtos Filomenos personažui, kuris dar labiau išauga kaip asmenybė. Stiprios, kovingos ir nepasiduodančios mažutės airės paveikslas, kuris po peržiūros suteikia daug peno apmastymams. Visgi ne kiekvienam duota suprasti, kaip sunku prarasti vaiką ir pusę amžiaus gyventi nežinioje. Bežiūrint Filomenos istoriją, ašaros pačios pradeda kauptis ir rieda nesustabdomai. Tai vienas stipriausių filmo poveikių.

Nemažas dėmesys skiriamas įstaigos, kurioje Filomena praleido ketverius metus, pašiepimui. Išties, ganėtinai nemaloni ir net vulgari vienuolių sukurta situacija, kurioje nėra vietos nei Dievui, nei atleidimui. Pinigai ir korupcija valdo šį pasaulį, ir niekos to nepakeis, net tikėjimas. Galima iš vidaus pamatyti anų laikų vienuolių gyvenimą ir jų kasdienybę, vienišų paauglių mamų bausmes ir jų norą gyventi dėl savo vaikų. Filmas mus moko, jog motinystę ir tėvystę patirti gali ne kiekvienas, o tik tas žmogus, kurio viduje atsiranda noras gyventi dėl kito, ne tik dėl vaiko, bet dėl artimo žmogaus, kuris leidžia jaustis svarbesniu, mylimu ir globojamu.

Filmas pasibaigia tokiu pat ritmu kaip ir prasidėjo – šiek tiek liūdnai, šiek tiek pozityviai, bet svarbiausia, kad išeini apsiašarojęs. Juosta parodo tamsiąją žmonių pusę, kurie nenori grįžti į praeitį, nenori padėti surasti atsakymus, ir tuos, kuriems nerūpi kito žmogaus ramybė. Pamokanti juosta, kai nereikia pasiduoti ir tikėti, kad gyvenimas kada nors atneš tikrą staigmeną, kad gyvenimas yra gražus ir jį reikia pragyventi kaip įmanoma doriau, spalvingiau ir po savęs palikti ką nors gero.

Techninė juostos pusė

Įsimintiniausias filmo variklis, sprendžiant iš visos techninės pusės, yra nuotaikingas, savitas ir išskirtinis garso takelis, kurio pagrindinė melodija taip ir persekioja beveik viso rodymo laikotarpį. Nuostabi muzika ir jos priderinimas prie scenų sukuria ne ką mažiau jaukią, šiltą, o kartais ir liūdną atmosferą, kurioje mes atsiduriame pusantros valandos, sėdėdami kino salėje ir stebėdami Filomenos likimą.

Operatoriaus darbas apima puikius kraštovaizdžius ir išties įspūdingais kampais perteikia visą Airijos grožį, kurį matome pirmojoje filmo dalyje. Smagiai parodoma ir JAV pusė – restoranų puošnumas, mažyčių miestelių šiluma. Kiekviena filmo detalė apčiuopiama iš itin svarbių taškų, o tai leidžia susipažinti su visos šios nemalonios ir, kartu, pozityvios istorijos branduoliu.

Juostos montažas irgi nusipelno pagyrų. Intriga, kurią išlaiko filmo režisierius, sugeba iki pat galo mus nuteikti įvairioms mintims apie finalą ir Filomenos paieškų pabaigą. Daug visko papasakota, tačiau nuspėti siužetinę liniją neskaičius knygos yra tiesiog neįmanoma.

Aktorių kolektyvinis darbas

Britų kino legenda, Oskaro laureatė aktorė Judi Dench net būdama tokio solidaus amžiaus sugeba išlaikyti pusiausvyrą ir nekreipdama dėmesio į savo ligą pateikti vieną iš geriausių 2013 metų moters pasirodymų kino ekranuose. Aktorės vaidyba stipri, o jos spinduliuojama šiluma sugeba sušildyti ir pakerėti nuo pradžios iki pat filmo galo.

Šiek tiek prasčiau, tačiau irgi pagarbos nusipelnantis aktorius ir juostos scenaristas, Steve‘as Cooganas pateikia, kaip bebūtų keista, patį brandžiausią ir geriausiai perteiktą personažą, kuris visą filmo rodymo laiką parodo netikinčio ateisto transformaciją į žymiai atlaidesnį žmogų, suradusį savo pašaukimą. Ne Oskarinė, tačiau labai įtikinama aktoriaus vaidyba leidžia puikia papildyti Filomenos personažą, kuris be jo būtų tiesiog ne toks išraiškingas.

Čia vienas iš tų filmų, kai visas vaidybos krūvis atitenka pagrindiniam duetui, kurį tik foniniu būdu sugeba papildyti kiti aktoriai. Nė vienas jų nėra įsimintinas, bet visi kartu jie puikiai papildo bendrą pasakojamą istoriją, kuri tampa gyvesnė visais įmanomais aspektais.

Verdiktas

„Filomena“ – tai nuostabi dviejų vienas nuo kito neatsiejamų personažų kelionė po dvi skirtingas, tačiau ir artimas šalis. Juostos metu sužinoma kas yra žmogiškumas, meilė, atlaidumas ir optimizmas. Filmas tampa jautriu pasakojimų apie tikrais įvykiais paremtas vienos moters sūnaus paieškas, kurios leidžia jai pasijusti tikru žmogumi, turinčiu gyvenimo tikslą.

Scenarijus ir siužetinės linijos pateikimas – 9/10

Techninė juostos pusė – 9/10

Aktorių kolektyvinis darbas – 9/10

Bendras vertinimas: 9/10

Advertisements

About Dario Voitukevez

The Movie Lover!!!

Posted on 2014-03-26, in Drama. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: