Valentinas vienas


Premjera: Vasario 8, 2013Valentinas vienas
Premjera Lietuvoje: Vasario 8, 2013
Kino platintojas: Acme Film, UAB
Indeksas: N16
Trukmė: 97 min.
Žanras: Komedija 
Šalis: Lietuva
Režisavo: Donatas Ulvydas
Vaidina: Vytautas ŠapranauskasMantas JankavičiusLeonardas PobedonoscevasGiedrius SavickasGabija Ryškuvienė

Filmo biudžetas – 1 000 000 Lt

Siužetas

Vienos nakties nuotykio su ką tik sutikta mergina ieškantis vaikinas, buvusi sutuoktinių pora, mėginanti atgaivinti atšalusius santykius, geriausi vaikystės draugai ir naujai iškepta, tačiau bėdų turinti sutuoktinių porelė – visi jie kalbasi, barasi, mylisi ir mėgina išsilaisvinti iš meilės kančių. O tuo metu savo antrosios pusės ieško nevilties apimtas vienišius Valentinas..

Buvaukine.lt sako:

„Visi tik „tra-ta-ta“ nori“

2011 metai tapo įsimintini ne tik režisieriui Donatui Ulvydui, tačiau ir visam lietuviškam kinui. Sulaukėm pirmo filmo mūsų šalies istorijoje, kuris sugebėjo užsidirbti nesuvokiamai įspūdingą sumą, o kartu leido iš naujo atgimti kultiniam lietuviškam Robinui Hudui, vardu Tadas Blinda. Po sėkmingo, pasaulį apkeliavusio projekto,  akimirksniu išpopuliarėjęs kino kūrėjas pristato trečią savo karjeroje darbą bendradarbiaudamas su ta pačia ankstesnio filmo kūrybine komanda bei kartu jie kviečia visas poras pasinerti į patį šilčiausią žiemos projektą, skirtą visų įsimylėjėlių dienai – Švento Valentino dienai, kuri jau beveik priartėjo.

Apie ką mes čia..

Keturios visais atžvilgiais skirtingos poros ir jis – Valentinas vienas. Šilčiausia metuose įsimylėjėlių diena atėjo ir kiekvienas šią karštą dieną leidžia skirtingai. Vieni iš nuobodulio bando gelbėti šeimą, kiti susitinka be įsipareigojimų praleisti naktį, dar kiti atranda tą vienintelę meilę, tačiau yra ir tokių žmonių kaip ginekologas Valentinas. Jis šią romantišką vasario keturioliktos dieną leidžia vienas, tačiau vis dar tikisi sulaukti skambučio iš ko nors, tačiau su kiekviena akimirka ir laikrodžio dūžiu viltis pradeda apleisti vyrą. Valentinas ima iniciatyvą į rankas ir bando ieškoti tos vienintelės, kuri sušildys ir jo meilės trokštančią seną širdį.

Kūrinio vidus

Prieš filmo peržiūrą buvo įdėta daug vilčių dėl projekto brandumo, ypač po stulbinančio „Tadas Blinda: Pradžia“ pasisekimo ir kokybiško lietuviško filmo. Visgi laukimas pateisinamas. Juostos pamatui panaudotas labai populiarus kino pasaulyje almanacho principas, ir filmas pirmą kartą šalies kino istorijoje pristatytas vadovaujantis būtent juo. Kaip bebūtų gaila, tačiau filmas su tikrai didžiuliu potencialu yra dar vienas nusivylimas. Po skurdaus Martinsono „Tyli naktis“ filmo šią juostą galima pastatyti kažkur šalia. Filmas yra neišdirbtas, banalus ir tik kartais leidžiantis nusišypsoti. Jaučiama labai didelė Vakarų kultūros įtaka, scenarijuje ypač aiškiai matosi Holivudo braižas. Nustebinti žiūrovą pokalbiais apie antrą galą, nuogais kūnais bei vulgarumu yra tik banalus žingsnis link didesnių pajamų, nors pagalvojus, mūsų šalies žiūrovas nėra jau ir toks išrankus. Viena iš dvejų silpniausių filmo vietų yra labai prastas, neišdirbtas scenarijus. Veiksmas vyksta chaotiškai, o ir net almanacho principas yra pažeistas, nes susieti personažai neturi su savimi nieko bendro. Kelios istorijos papasakotos neįmantriai, labai netikroviškai, šaltai. Filmas apie meilę, tačiau ten jos nė kvapo nebuvo. Kalbant apie seksą, kuris dominuoja visuose istorijose, irgi nejaučiama aistra veikėjų veiduose. Dirbtinai pateikti pasakojimai  nesuteikia visiškai jokių emocijų. Įdomiausią, jog kūrėjai bando parodyti Valentino Dienos užkulisius žmonių namuose, tačiau iškyla klausimas, kodėl vien tik seksas yra pagrindinė juostos mintis. Pripažinkime, ši įsimylėjėlių diena tapo komercine švente, atnešančia didžiules pajamas įmonėms, gaminančioms menkniekius skirtus šiai progai, tačiau argi vien tik seksas terūpi žmonėms. Meilės jausmą galima išreikšti daugybe būdų, o pasižiūrėjus šia neįtikinamą filmą susidaro jausmas, lyg žmonės susibėga vien dėl lytinių aistrų numalšinimo. Visgi lietuviška konservatyvi ir padoresnė nei vakarų kultūros visuomenė pradeda transformuotis ir imti pavyzdį iš amerikiečių, kartu pasmerkdama save siaubingai ateičiai. Prarastos vertybės, santuokos institutas irgi neturi tokios galios, pabrėžiama vien tik lytinio akto svarba, o liūdniausia, jog žiniasklaidoje, kine, radijuje propaguojami būtent tokie dalykai. Filme pilna klaidų, nėra nei pradžios, nei vidurio, nei pabaigos. Kulminacija verčia susimąstyti, tačiau apskritai paėmus visą juostos kontekstą, tai kartais užplūsta toks jausmas, jog žiūrimas kokio serialo, kaip tarkim „Moterys mieluoja geriau“, epizodas. Laukti tęsinio, tikėkimės, nereikės, nes nesinorėtų dar vieną kartą ekrane pamatyti tokį nemalonų akiai chaosą. Poros akivaizdžiai parinktos skirtingai, tačiau visgi vienas dalykas teisingas – ir gyvenime labai dažnai yra tokių žmonių kaip pagrindiniai juostos veikėjai. Kiekvieno iš jų sprendimai irgi priartinti prie tikrovės, tačiau visgi jie nesukuria tikroviškumo jausmo, nes visais įmanomais būdais neišdirbto scenarijaus dėka sunku pajausti veikėjų personažų psichologinius portretus. Dialogai beprasmiai, dar labiau viską gadina žargonai, ypač anglicizmai, ištarti kas kelias minutes vieno iš pagrindinių veikėjų. Galima gi buvo palikti turtingos lietuviškos kalbos terminus, o ne vėl lįsti į vieną vietą vakarų kultūrai. Viską bando gelbėti radijo stoties M-1 aštrialiežuviai – Mindaugas Stasiulis ir Aistis Mickevičius. Vyrukai keliais savo juokeliais sukuria tokį smagų komedijos jausmą, ko negalėjo visą rodymo laiką padaryti visi veikėjai. Filmas vienam kartui, kuris yra tiesiog dar vienas bandymas priartinti mūsų kino produkciją prie holivudinių standartų, bet kaip visada, sunkiai sekasi tą įgyvendinti.

Techninės pusės ypatumai

Vienintelis šviesus visos techninės juostos pusės momentas yra juostos pradžioje nuostabiai ir magiškai parodytas naktinis Vilnius ir jo gatvės, todėl operatoriaus dėka darbo pradžia bent kiek nuteikia geram laiko praleidimui, tačiau vėliau visa iliuzija griūna ir pats kameros specialisto darbas atrodo silpnai. Garso takelis lygus Manto Jankavičiaus ir kitų populiaiosios muzikos atlikėjų reklamai. Nemažai dainų atlieka Mantas, 69 Danguje ar Mia, todėl vien tik suskambus G&G Sindikato kultinei dainai „Tomas“ iš karto pagerėja nuotaika, nes tiesiog cituojant populiarųjį šalies dainininką – „popsas užkniso juodai“. Spalvos labai šiltos, patalpų dekoracijos irgi – turbūt vienintelis momentas, kuris primena romantišką Valentino Dieną. Montažas tiesiog kelia šiurpą, visos sudėliotos scenos ne tik kad neprilygsta atmosferai, tačiau jos ir sugeba atgrasyti. Visgi montažas pridėjo nemažai negatyvo juostai. Keista, jog viską kūrė „Tado Blindos“ grupė – nesijaučia, jog prie juostos produkcijos būtų pridėta jų ranka.

Aktorių kolektyvinis darbas

Antras per nepilną mėnesį vaidybos fiasko naujame lietuviškame projekte. Po „Tyli naktis“ įsivaizduoti labiau medinės ir neįtikinamos vaidybos buvo neįmanoma, bet visgi kartais klysti yra neišvengiama. Dainininkas Mantas Jankavičius visgi nepasimokė vaidybos subtilybių ir antrą kartą iš eilės sugeba sužlugdyti savo paties sukurtą personažą. Jeigu Tadas Blinda buvo dar pusėtinai įkūnytas, tai šio filmo veikėjas yra visiškai silpnas. Senokai tokios neįtikinamos vaidybos nebuvo mūsų ekranuose. Emocijos išreikštos chaotiškai, jog galų gale gaunamas kvailio portretas, o ir scenos su juo parinktos gana prastai. Manto partnerė, gražuolė  Agnė Grudytė, apart pusnuogės krūtinės ir gražių kūno formų pademonstruoti nieko nesugebėjo, o kartu ir jokios aistros nesijaučia jos veikėjos veide, kiekvienas žodis ištartas tiesiog dirbtinu būdu. Šalta ir nemaloni persona. Titulinio personažo atlikėjas, garsusis Vytautas Šapranauskas, vidutiniškai, neišsiskiriančiai, tačiau stabiliai pavaizdavo savo veikėją. Trūko kažko, bet visgi tai antras ir gana profesionalus filme atliktas darbas. Laura atitenka tiesiog nepakartojamai suvaidinusiam Giedriui Savickui, o svarbu, taip natūraliai, jog galima duoti ir apdovanojimą už vaidybą. Scenos su juo pagyvina visą užsitęsusi veiksmą. Leonardas Pobedonoscovas kadre labai smagiai žiūrisi – visgi jam tinka lovelaso vaidmenys, o kartu jo pasirodymas ekrane ir maloniai nuteikia. Žinoma, anksčiau paminėti radijo stoties M-1 vedėjai labiausiai prisideda prie atmosferos. Suvaidinę save vyrai papuošia šią juosta savo charizma. Kiti aktoriai nelabai įsimintini, o kartu ir gana silpnai atrodė kadruos, todėl visgi reikia pripažinti, jog kas jau kas, bet vaidybos planas visada skundėsi prastu aktorių atlikimu. Tikėkimės su laiku situacija pasikeis į geresnę pusę.

Verdiktas

„Valentinas vienas“ – tai visiškai nesmagi ir neįdomi kelionė po mūsų šalies žmonių gyvenimus Šventojo Valentino Dienos proga. Sekso ir vulgarumo motyvais perpildytas filmas yra tik silpnas ir menkavertis šešėlis, bandantis prilygti holivudiniams standartams, tačiau dėl labai menkaverčio scenarijaus ir tiesiog neįtikinamos vaidybos jis ir lieka tame šešėlyje, negalintis pasigirti jokiomis išskirtinėmis lietuviško kino naujovėmis.

Scenarijus ir siužetinės linijos pateikimas – 4/10

Techninė juostos pusė – 3/10

Aktorių kolektyvinis darbas – 3/10

Bendras vertinimas: 3/10

About these ads

About Dario Voitukevez

The Movie Lover!!!

Posted on 2013-02-09, in Komedija. Bookmark the permalink. 9 Comments.

  1. Man klausimas kilo, ar tikrai recenzorius matė šį filmą? Šiaip visa salė juokėsi ir tikrai ne iš Mindaugo ir Aisčio. Ir keista, kad recenzoriui pavyko išgirsti tik Manto dainas, aš bent 8 dainas girdėjau, kurios tikrai ne Manto

    • Dauguma buvo Manto :) – Atleiskite, tačiau Jūs esate teisus. Buvo nemažai atlikėjų, kurie prisidėjo prie garso takelio, bet matyt po pamatyto absurdo ir chaotiškai pateikto filmo įstrigo galvoje vien tik Manto atliekamos kelios dainos. Klysti yra žmogiška, bet nuo to filmo prastumas nepasikeičia. Keliais žodžiais papildžiau recenziją. Ačiū už pastebėjimą.

      • Gal galima konkreciau išvardinti, kurie garso takeliai Manto, o kurie ne? :) kai bus faktai, tada žiūrėsim

  2. Šiaip “Valentinas vienas” yra tragedija, bet čia ne žanras, čia vertinimas apskritai. Gaila žiūrėti, kai sausakimša salė kvatoja iš idiotiškų juokelių, o ypač kai prieš seansą iš šalia sėdinčių priklausai: “oij, ar jau senai nebežiūriu televizijos” arba “tie lietuviški tv serialai kažkoks “briedas” ir pan.

  3. Rasyti rimta apzvalga, skustis del neisdirbto scenarijaus, tusciu tekstu ir “neįdomios kelionės po mūsų šalies žmonių gyvenimus”, bet ne zodziu neuzsiminti apie sito filmo pirmtaka Young People Fucking (2007) http://www.imdb.com/title/tt0913445/?ref_=sr_1 Galbut recenzijos autorius apie si filma net nezinojo? Kazkaip nerimta…

    • Kam užsiminti apie visai neblogą filmą, kurio čia ne kvapo nebuvo? Nors ir anas filmas yra neišdirbtas iki galo, bet jame visgi buvo mintis. O čia? Nulis. :)

  4. Ash maciau

    1.Recenzoriui atrodo su matematika x-va. Filmo biudzetas kazkur 10 kartu mazesnis:)
    2.Gal recenzorius uz tokias babkes padarytu geriau?
    3.As traktuociau tai ne kaip filma, o kaip pramogini video dideliame ekrane. Tokiu atveju
    sis reikalas visai smagus ir vykes.

  5. Nekišk tu to biudžeto, su milijonais gal aplinka ar technika ir būtų geresnė, bet geresnės Šapro ar Grudytės vaidybos nenusipirksi. Ne viską šitam versle pinigai lemia.

  6. Tragedija čia yra, o ne filmas. Prisižiūri tūpi žmogeliai laidų per lnk ar tv3 lygiai tokių pačių kaip ir šitas filmas, tai dar sugeba klėdėti, kad va čia tai jėga :) dar gudruoliai sukūrė mat dvi pabaigas, kad būtų galima pinigėlio daugiau išlupti. Šaunuoliai. Teisingai viską čia išdėstė kritikas. Sutinku su juo.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 35 other followers

%d bloggers like this: